Hollanda Oturum Kartı

Gelişmiş bir Avrupa ülkesi olan Hollanda meşruti monarşi ile yönetilen tek bir ülkedir. Avrupa’nın gelişmiş ekonomik imkânlarına sahip ülkelerden biri olan Hollanda laleleri, yel değirmenleri, alçak yapısı, turistik değerleri ile merak edilen ülkeler içerisinde yerini alıyor. Bu nedenle her yıl Türkiye’den binlerce kişi Hollanda’ya eğitim, çalışma ve kalıcı olarak yerleşme amaçları ile seyahat ediyor. Hollanda oturum vizesi 90 günden fazla Hollanda'da kalmak isteyenler tarafından alınır. Hollanda'ya oturum amaçlı başvurmak isteyenler öncelikle sponsor yolu ile başvurmalıdır. Bu doğrultuda başvuru şeklinin bir aile üyesi veya işveren gibi nedenlerden dolayı yapılması gerekir. Hollanda'ya gitmek isteyenler büyükelçiliğe ya da konsolosluğa şahsen başvurmaları gerekir.

Hollanda Büyükelçiliği Oturum Vizesi

Türkiye'den Hollanda’ya gidecek olan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının Hollanda oturum vizesi alması gerekir. Bu doğrultuda başvurular kişiler tarafından şahsen yapılmalıdır. Başkonsolosluktan alınan randevu doğrultusunda başvurular işleme alınır. Randevu sırası sonra kişilerin kimlikleri ve parmak izleri kontrol edilerek doğruluğu teyit edilir. Başvuru sırasında konsolosluk tarafından birtakım belge ve evraklar istenir. Başkonsolosluk tarafından incelenen tüm belge ve dosyalar Hollanda göç ve yurttaşlık hizmetlerine gönderilir. Hollanda oturum vizesi hakkında olumlu ya da olumsuz karar veren kurum göç ve yurttaşlık hizmetleri birimidir.

Hollanda Vize İşlemleri ile ilgili bilgi almak için tıklayınız.

Hollanda Oturum Kartı Nedir?

Hollanda oturum kartı, Hollanda’da 90 günden fazla kalmayı isteyen kişilerin alması gerekli bir ikamet izni türüdür. Hollanda uzun süre vize ile Hollanda’ya girecek olan kişinin yasal olarak Hollanda da kalabilmesi için oturum kartı alınmalıdır. Hollanda oturum kartı başvurusu, Hollanda’nın Genel Göç Müfettişliğine yapılmalıdır. Başvuru ortalama olarak 30 gün içinde sonuçlanmaktadır.
Hollanda oturum kartı geçici ve kalıcı olarak verilmektedir. Ancak öncelikle geçici oturum kartı alınmalıdır. Geçici oturum kartı alındıktan sonra, geçerli şartları yerine getirdikden sonra uzun süreli oturum kartı başvurusunda bulunabilirsiniz. Geçici oturum kartı en fazla 1 yıl olarak verilmekte.
Uzun süreli oturum kartı başvuruları için aşağıda belirtilmiştir.
Hollanda uzun süreli vizesini alacak olan kişinin 5 yıl kesintisiz olarak Hollanda’da ikamet etmeleri gerekmektedir. Başvuru sahipleri Hollanda  dışında en fazla altı ay bulunabilir.

Hollanda Oturum Kartı İşlemleri

Hollanda oturum kartı alacak olan kişinin Hollanda’da 3 aydan fazla kalacağını kanıtlaması gerekmekte. Bunun için önce Hollanda uzun süre vize alınması gerekmektedir.
Hollanda  uzun süre vize alan kişi, Hollanda’ya giriş yaptıktan sonra Hollanda oturum kartı için gerekli olan evrakları hazırlamalı.
Gerekli olan evrak hazırlandıktan sonra Hollanda Göç Ofisine gerekli olan evrak ile başvurulmalıdır. Hollanda oturum kartı başvurusu yapacak olan kişinin Hollanda’da bulunduğu süre boyunca masrafını karşılayabilecek ekonomik durumunun olmaları gerekmektedir. 
Hollanda’da 90 günde daha fazla bir süre konaklamayı isteyen kişilerin Hollanda  oturum kartı alması gerekmektedir. Hollanda oturum kartı başvurusu, Hollanda’nın Genel Göç Müfettişliğine yapılmalıdır. Başvuru ortalama olarak 30 gün içinde sonuçlanmaktadır. Hollanda oturum kartı geçici ve kalıcı olarak verilmektedir. Ancak öncelikle geçici oturum kartı alınmalıdır. Hollanda oturum kartı başvurularının sonuçlanma sürelerini birçok durum etkilemektedir.

Hollanda Oturum Kartı Nasıl Alınır?

Hollanda’da 90 günden daha fazla konaklamayı isteyen kişilerin Hollanda  oturum kartı alması gerekmektedir Hollanda oturum kartı alacak olan kişi için Hollanda oturum kartı nasıl alınır’ sorusunun cevabı verilmiştir. Hollanda oturum kartı alacak olan kişilerin Hollanda’da 90 günde daha fazla konaklamak için geçerli bir sebeplerinin olması gerekmektedir. Hollanda oturum kartı alabilmek için geçerli bir uzun süreli Hollanda vizesi alınması gerekmektedir. Uzun süre Hollanda vize başvuruları Türkiye’de ki Hollanda temsilciliğine yapılmalıdır.
Uzun süreli Hollanda vizesini alan kişiler, Hollanda’ya giriş yaptıktan sonra Hollanda Göç Ofisine başvurarak oturum kartı alabilir. Hollanda oturum kartı alacak olan kişinin Hollanda Göç Ofisine giderken gerekli olan evrakı da yanında götürmeleri gerekmektedir.
Hollanda oturum kartı alabileceğiniz uzun süre vize türleri; aile birleşim, eğitim, çalışma kartı, Au Pair vizesi gibi ülkelerde 90 günden fazla kalmayı gerektirecek vize türleridir. 

Hollanda Oturum Kartı KGünde Çıkar?

Hollanda’da 3 aydan fazla konaklaması gereken kişinin Hollanda oturum kartı alması gerekmektedir.  Hollanda oturum kartının sonuçlanması uzun sürmektedir. Hollanda oturum kartını sonuçlandırma yetkisi Hollanda Göç Ofisine aittir. Hollanda oturum kartının sonuçlanması için belirli bir süre kısıtlamaları bulunmamaktadır.
Hollanda oturum kartı alacak olan kişi öncelikle Hollanda uzun süre vize başvurusu yapmalıdır. Hollanda uzun süre vize başvurusu ortalama olarak 2 hafta ila 8 hafta arasında sonuçlanmakta. Uzun süreli vize alan ve Hollanda’ya giriş yapan kişi, Hollanda Göç Ofisine oturum kartı başvurusunda bulunmalıdır. Göç Ofisi çalışma kartı başvurusunu ortalama 1 ay içinde sonuçlandırmaktadır.
Hollanda oturum kartı başvurularının sonuçlanma sürelerini birçok durum etkilemektedir. Bu durumdan birisi başvuruyu inceleyen kurumun yoğunluğudur. Ayrıca başvuru yapacak olan kişilerden ek belgeler talebi başvuruların sonuçlama süresini etkileyebilmektedir.

Hollanda Oturum Kartı Başvurusu

Hollanda’da 90 günde daha fazla süre için kalacak olan kişinin Hollanda oturum kartı alması gerekmekte. Hollanda oturum kartı alacak olan kişi başvuruların nasıl yapılacağı merak etmektedir. Bu yazı da Hollanda oturum kartı alacak olan kişi için Hollanda oturum kartı başvuru işlemi anlatılmıştır. Hollanda  oturum kartı alacak olan kişinin Hollanda’da 3 aydan fazla kalacağını kanıtlaması gerekmekte. Bunun için önce Hollanda uzun süre vize alınması gerekmektedir.
Hollanda uzun süre vize alan kişi, Hollanda’ya giriş yaptıktan sonra Hollanda oturum kartı için gerekli olan evrakları hazırlamalı.
Gerekli olan evrak hazırlandıktan sonra Hollanda Göç Ofisine gerekli olan evrak ile başvurulmalıdır. Hollanda oturum kartı başvurusu yapacak olan kişinin Hollanda’da bulunduğu süre boyunca masrafını karşılayabilecek ekonomik durumunun olmaları gerekmektedir. Hollanda oturum kartı alacak olan kişilerin Hollanda’ya giriş yapmanda önce uzun süre vize alması gerekmektedir.

Hollanda Oturum Vizesi Kriterleri

Kalıcı olarak Hollanda’ya yerleşmek ve oturum vizesi almak için ülke tarafından belirlenen kriterlere uygun izin talebinde bulunmak gerekir. Bu doğrultuda:

  • Serbest iş
  • Ücretli iş
  • Aile oluşturma amacı
  • Aile birleşimi izni
  • Çocuk yanında ikametgâh
  • Evlatlık olarak ikametgâh
  • Eğitim olarak ikametgâh
  • Ücretli stajyer çalışıyorum
  • Aile bireylerinin 3 aydan fazla bir süre kala

Bunlara ek olarak tıbbi tedavi gibi kriterler doğrusunda Hollanda oturum vizesi alınabilir.

Hollanda Oturum Kartı Almak İçin Gerekli Evraklar

Hollanda oturum kartı alacak olan kişilerin yerine getirmeleri gereken bazı şart bulunmaktadır. Bu şartdan birisi de Hollanda oturum kartı başvurusu için gerekli olan evrakın hazırlanmasıdır. Bu yazı da Hollanda oturum kartı alacak olan kişi için Hollanda  oturum kartı için gerekli evrak listesi verilmiştir.
Hollanda oturum kartı başvuru form: başvuru sahipleri tarafından eksiksiz olarak doldurulmalı.
Başvuru sahiplerinin pasaportu: Hollanda’da kalış süresinde sonraki üç ay geçerli olmalıdır.
Oturum kartı ücretinin ödendiği gösteren dekont
Hollanda’da bulunacak süreler boyunca seyahat masrafının karşılanacağını gösteren evrak
Başvuru sahiplerinin sağlık raporu
Hollanda’da bulunacak süre boyunca geçerliliği olan Seyahat Sağlık Sigortası
Biyometrik fotoğrafı
Tam vukuatlı nüfus kayıtı örneği
Evlilik ile oturma izni alınmış ise evliliği kanıtlayan evrak

Hollanda Oturum İzni İçin İstenilen Belgeler

Hollanda oturum vizesi için Hollanda büyükelçiliği tarafından birtakım belgeler istenilir. Bunlar; pasaport, 2 adet biyometrik fotoğraf, nüfus kayıt örneği, evli kişilerin evlilik cüzdanı, reşit olmayan çocukların velayetin alındığını gösteren belge, aile birleşimi için ebeveynlerin pasaport fotokopisi, yerleşim temel bilgi sınavı yeterlilik belgesi, eşin pasaport fotokopisi bölgeler yer alır. İhtiyaç duyulduğu takdirde konsolosluk tarafından ek belgeler de istenilebilir.

ÜST
Telefon Yol Tarifi WhatsApp